Varning för långt inlägg!!

2010-10-25 @ 19:28:24


Jaha dags att berätta känner jag! Får en hel del frågor och detta är absolut inget jag vill hålla hemligt. Dom flesta av mina nära vänner vet redan men för er som undrat, här kommer svaret!!

Jag har alltså gjort en skönhetsoperation, en fettsugning av min haka/hals.

Detta har jag valt att göra för MIG!! Hade jag inte valt att berätta det här så hade ingen annan än jag själv märkt min haka/hals. Det har liksom inte varit något som syns för andra, utan bara i mina ögon.

Och det är just det som känns så bra, att jag har bara gjort det här för mig!!

Hade det varit något annat på min kropp som hade stört mig som gick att "rätta till" genom kost eller träning eller liknande så hade jag aldrig gjort en operation men man kan ju tyvärr inte "banta" halsen, så detta var enda alternativet.

Eller ett alternativ till fanns ju faktiskt och det var att låta det vara som det var. I mina ögon så ville jag inte ha det alternativet....

För 19000:- så slipper jag alltid tänka på min haka, slipper "hålla i den" så att ingen skulle se, slipper tänka på hur det ser ut när man ligger ner i en soffa eller liknande.

Jag kan förhoppningsvis titta på kort av mig själv i framtiden och bara se hur himla fin jag är!! Jag har ju alltid tyckt jag har varit fin men många gånger så har stort fokus legat på den s***ns hakan/halsen.

Så slår man ut dom pengarna på restan av mitt liv så är det såå värt det!!



Operationen valde jag att göra på Akademilkiniken i Stockholm, som är en av Europas största privatkliniker. Valet att göra det där var ganska enkelt för mig. Har hela tiden tänkt att ska jag göra det här så ska det göras på en stor och känd klinik som man verkligen kan lita på!

Och dom har varit helt fantastiska, otroligt professionella och hjälpande. Man kände tillit till dom hela tiden.

Jag har tidigare varit på konsultation hos en sköterska, för några månader sen, och i onsdags fick jag träffa min plastikkirug och i torsdags var det äntligen dags.

Fick ett eget rum där man kunde förbereda sig och sen var det dags för operation. Narkosen var det bästa jag lovar!! Super nervös innan och så får man några sprutor i armen och somnar gott och två sekunder senare så väcker dom en och då är det klart!

Givetvis tog det inte två sekunder men under narkosen kändes det ju som det.

Det gjordes ett hål bakom varje öra och ett hål på hakan och därifrån så fettsög dom min hals/haka.




Just nu befinner jag mig i Linköpping hos min syster och vilar ut! Har ett bandage runt hela huvudet, ungefär som på bilden, som ska hålla tryck på skinnet så jag inte blir så svullen.

Men svullen är jag ändå, svullen, blå, lila, gul, svart... Ja jag har en del färger just nu på halsen kan man säga. Fast färgerna ändrar sig från dag till dag och man kan känna att det läker.

Bandaget ska jag ha på mig dygnet runt i minst en vecka och sen ska jag sova med det i tre veckor, inte det bekvämaste kan jag säga.


Så nu håller jag bara tummarna på att detta ska bli så bra som jag hela tiden har hoppats på!!

Det riktiga resultatet kommer inte att visa sig förrens om ett halvår, det tar så lång tid innan allt har läkt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback